Tuesday, May 27, 2008

Menjelang program cuti berikutnya


Alhamdulillah setakat ini ana masih mampu menghirup udara di bumi Allah taala. Setelah beberapa hari berlalu kesempatan untuk mengupdate menjadi terbatas dek kesibukan aktiviti yang dijalankan. Walaupun aktiviti yang tidak berbentuk akademik (hu..hu selagi cuti tak habis tak bukak bukunyer) tetapi lebih berbentuk skill yang diperolehi daripada penglibatan dalam NGO & program menjadi fasilitator & urusetia.

Terbaru ana baru sahaja menjadi sukarelawan kepada sebuah badan NGO iaitu Majlis Pemuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) yang berfungsi meyelesaikan isu-isu berkaitan hak rakyat Terengganu. Kalau yang berminat nak tahu pasal MAMPAT boleh klik pada pautan organisasi dalam blog ni. Walaupun agak meletihkan apabila berkempen tetapi 1001 cerita, ragam & kemahiran boleh dipelajari. Ada yang lucu, sedih, & macam-macamla, kes kita jumpa macam-macam orang ketika berkempen.

Lusa bermulanya Kem Perkaderan Remaja Islam Negeri Terengganu yang akan diadakan di Lata Belatan Setiu Terengganu. Oleh kerana tak pernah lagi pergi ke sana jadi seronok jugak rasanya bila nak menunggu masanya ni. Tahun lepas dah jadi peserta tahun ni kenala menyumbang tenaga. Baru je petang tadi habis mesyuarat penyelarasan, alhamdulullah semuanya berjalan lancar. Ana terpilih untuk menjadi urusetia ICT & juga fasilitator, tentu pelikkan? Entahla, rasanya pilih satu je la. Berebut sangat, tapi biarla kerja yang kita berkualiti. Kalau dalam meeting tadi dengar fasi dah ramai, maybe bolehla ana mengundurkan diri buat sementara untuk memberi tumpuan kepada bidang ICT, yela aktivit peringkat negeri melibatkan semua daerah, mestila teknikal diberi perhatian. Masa ni la nak mempertingkatkan lagi ilmu komputer. Kalau ada masa dalam LDK maybe boleh ana mencelah. Semua LDK dia best!!

Rasanya tak nak cerite panjang, gambar pun takde nak diupload untuk dikongsi bersama tapi i.allah lepas program perkaderan remaja islam akan ada gambar menarik untuk kita share bersama. Ila liqa'.

No comments: