Sunday, October 21, 2012

Memberi Makna Hidup Sebagai Seorang Muslim


Hari ini menerima secara serahan tangan, buku APA ERTINYA SAYA MENGANUT ISLAM versi BAHASA ARAB yang dipesan (order) dari seorang sahabat yang sekarang sedang belajar di Mesir. Tak silap, saya order sebelum hari raya lepas dan alhamdulilah sampai di tangan,

Ibarat pemicu api, buku ini memetik semula api semangat saya untuk menyambung kembali kajian MODUL MEMAKNAKAN HIDUP SEBAGAI SEORANG MUSLIM yang pernah saya jalankan bersama-sama TEAM SINERGI MUSLIM di kampus awal tahun ini.

Bahasa arab menjadi kecintaan saya, walaupun sekarang jarang mempraktikkannya namun kobaran untuk membelek semula mana-mana kitab sangat tinggi. Semoga Allah mengurniakan hikmahnya kepada saya untuk mencintai bahasa alquran. Insya-allah

No comments: